Word jij een echte mediacoach?

Een mediacoach geeft zijn of haar organisatie een stevige impuls op de digitale snelweg. Ze zetten zelfstandig digitale projecten op in hun organisatie en fungeren als aanspreekpunt binnen de eigen werking voor de pedagogische aanpak van het thema multimedia.

logo_mediacoachOok jij kunt zo’n mediacoach worden door je in te schrijven voor het traject Mediacoach dat van start gaat in oktober 2012. Het traject richt zich op beroepskrachten die werken met jongeren tussen 12 en 16 jaar. Basiskennis van multimedia/web 2.0 is voldoende. Enthousiasme over multimedia is een must.
 
In deze opleiding start je met een theoretisch kader om diverse digitale media in je eigen werking te introduceren. Daarna wordt het concreter en ligt de focus op hoe je zelf concrete activiteiten met digitale media kunt realiseren.
 
Opbouw van het traject
 
Van oktober 2012 tot en met mei 2013. Twee groepen volgen parallel het traject in Gent en Leuven. De opleiding bestaat uit 9 sessies.
 
Inleidende sessies
  • Inleiding op het begrip mediawijsheid en media in het algemeen
  • Inleiding tot jongerencultuur
Zes praktische themasessiesVorming
  • Media-identiteit en privacy
  • Informatievaardigheden
  • Mediaproductie
  • Media en spel
  • Media en relaties
  • Media, burger en samenleving
Projectsessie
 
Na de contactmomenten ga je als deelnemer aan de slag met een mediaproject in je eigen werkomgeving. Tijdens deze laatste sessie stel je je project voor en krijg je feedback. Je ontvangt ook het competentiedocument 'Mediacoach'.
 
Mediacoach is een project van LINC, Bibnet, Jeugdwerknet en de KHLeuven.
Het wordt gesubsidieerd door de Vlaamse overheid.
Linc_logologo_bibnetlogo_JWNlogo_khleuven
 
Inschrijven kan tot en met 31 mei 2012 via linc-vzw.be/webform/inschrijvingsformulier-mediacoach. Per organisatie kunnen maximum 2 personen deelnemen. De prijs voor het volledige traject is 290 euro.
 
Meer info op linc-vzw.be